Στο μουσείο υλοποιούνται ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα ετήσιας διάρκειας αλλά και ποικίλες μεμονωμένες εκπαιδευτικές δράσεις και εργαστήρια, με εικαστικό και αρχαιολογικό περιεχόμενο, στο πλαίσιο εορτασμού των επετειακών εκδηλώσεων του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού.

Κεντρικός στόχος είναι η γνωριμία των συμμετεχόντων με τη μόνιμη έκθεση και κατ’ επέκταση με την ιστορία της Νικόπολης με τρόπο διασκεδαστικό και ταυτόχρονα διδακτικό. Μέσα από την βιωματική εμπειρία -μαθαίνω μέσα από την παρατήρηση και το παιχνίδι- επιδιώκεται η εξοικείωση με έναν αρχαιολογικό χώρο ή μουσείο, η κατανόηση βασικών κανόνων συμπεριφοράς (ακολουθούμε επιλεγμένες διαδρομές, δεν πατάμε πάνω σε αρχαιότητες, δεν πετάμε σκουπίδια στο χώρο, μιλάμε χαμηλόφωνα κ.ά.), η ανάπτυξη του ενδιαφέροντος για την πολιτιστική και πολιτισμική μας κληρονομιά.

Λόγω αναστολής της λειτουργίας του μουσείου, στο πλαίσιο των μέτρων περιορισμού της μετάδοσης της COVID-19, δεν πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές δράσεις στους χώρους του μουσείου.

ΣΧΟΛΕΙΑ – ΟΛΕΣ ΟΙ ΒΑΘΜΙΔΕΣ

Το υδραγωγείο της Νικόπολης

2015-σήμερα

Η ψηφιακή δράση με τον τίτλο «Το υδραγωγείο της Νικόπολης … μια φορά και έναν καιρό…» αποτελεί μία διαδραστική εκπαιδευτική εφαρμογή, η οποία περιέχει πληροφορίες και παιχνίδια σχετικά με το Υδραγωγείο της Νικόπολης. Είναι διαθέσιμη σε όλους από τον προσωπικό τους χώρο μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης http://www.nicopolis-aqueduct.gr/index.html ενώ μπορεί να αξιοποιηθεί και σε εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιούνται στο μουσείο αλλά και σε σχολεία.

Απευθύνεται σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

ΣΤΟΧΟΣ

Κεντρικός στόχος της ψηφιακής δράσης είναι η πρώτη γνωριμία των μαθητών με τη Νικόπολη και κυρίως το υδραγωγείο της, ένα από τα σημαντικότερα τεχνικά έργα της ρωμαϊκής εποχής στον ελλαδικό χώρο.

Παράλληλα, μέσα από τα παιχνίδια, επιδιώκεται η πρόκληση συναισθημάτων θαυμασμού για το μνημείο και επιθυμίας των μαθητών να επισκεφθούν τον ίδιο τον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο. Με ευχάριστο τρόπο οι μαθητές αποκτούν γνώση και ταυτόχρονα εξοικειώνονται με τις νέες τεχνολογίες.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Η ψηφιακή δράση είναι απλή και εύκολη στη χρήση. Διακρίνεται σε δύο βασικά μέρη, τις πληροφορίες και τα παιχνίδια.

Οι πληροφορίες, απαραίτητες για την επιτυχημένη υλοποίηση των παιχνιδιών, δίνεται με τη μορφή κειμένου, μικρού σε έκταση, και με τη μορφή χάρτη, ο οποίος συνδυάζοντας εικόνες και κείμενο παρουσιάζει την πορεία του υδραγωγείου από τη αφετηρία του μέχρι την πόλη.

Τα παιχνίδια περιλαμβάνουν έξι διαφορετικές επιλογές, με αυξανόμενα επίπεδα δυσκολίας: παζλ, κρεμάλα, βρες τα ζευγάρια, βρες τις απαντήσεις, αναγραμματισμός και βρες τις διαφορές.

Για την υλοποίηση τους μπορούν να δημιουργηθούν επίσης και ομάδες παικτών, με στόχο την επίτευξη του μικρότερου χρόνου επίλυσης όλων των παιχνιδιών.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Υπεύθυνη: Μ. Καραμπά
Τηλ: 26820 89890
E-mail: efapre@culture.gr

Skip to content